lørdag 12. april 2014

ADVARSEL: Lyst å bli med på en skrekkelig hyttetur?

J A D D A, da er vi igang! Den kanadiske tømmerhytta vår står omsider for fall! (Etter at vannet plutselig begynte å renne tvers igjennom taket og ned i kjøkkenet under, ble veien til prioritering av baderomsoppussing plutselig litt kortere).
Jeg lovet dere noen ubetalelige før-bilder fra prosessen. Og for de av dere som måtte være interesserte....
... here it comes!
Ingen skal i alle fall klage på at ikke stilen er gjennomført rustikk (noe den forøvrig var i HELE resten av huset også da vi overtok det. Kremt og dobbeltkremt!).
Så får det heller være at magen vokser i styrtfart, termindato nærmer seg faretruende, dassen er fjernet...
... og de utallige toalettbesøkene i den iskalde edderkoppkjelleren på nattestid, fremstår som den reneste tortur!
Aldri har vel synet av et voksende søppelberg gjort meg mer intenst lykkelig! :-)
Salongverten min fortjener forøvrig et eget blogginnlegg egentlig. Akademiker til tross, denne mannen tar praktiske utfordringer på strak arm! Igjen og igjen. Noe sier meg at han i alle fall ikke kommer til å bli arbeidsledig i påskeuka. Til alle dere andre som - faktisk - skal ha ferie: Nyt dagene! Måtte hyttedrømmen bli litt mindre våt enn vår...

12 kommentarer:

  1. Bekkestua lokale elghodedyrebeskttelse lurer på hva som er planene for elgen? Reservat? Forfremmelse til soverommet? Keep us posted! :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hoho, Tina! Jeg ler meg ihjel! Tja, hvor skal vi gjøre av han mon tro? Reservat på Bekkestua hørtes ikke dumt ut egentlig. Ønsker deg en herlig lørdag! Kom innom ved tid og anledning da du! :-) klemmere fra Beate

      Slett
    2. Setter en stemme på forfremmelse til soverommet. Hvem ønsker ikke et par stirrende elgeøyne over sengen....? Kommer gjerne innom. Hjemme i påsken? Blir elgjakt på meg sånn mot slutten av uka eventuelt. :o)

      Slett
  2. Det river meg i hjertet å se dette fantastiske drømmebadet i new england the hamptons texas style bli vandalisert. .synes litt skånsom restaurering hadde vært tingen;)

    SvarSlett
  3. Skikkelig gjennomført! Ikke noe billig juggel heller, har nok kostet en del, bortsett fra dyrehodet, vet ikke helt hva det skal forestille. Spennende hva dere finner på her :)

    SvarSlett
  4. Kort vei til hytta er jo luksus;-) Ser ikke ut som om dere (mannen?*s*) blir arbeidsledige i påsken! Deilig å se hvordan rommet trekker pusten igjen bare listene rundt vinduet ble fjernet:) Blir spennende å se hva som vokser fram! Kos deg med lille I i magen,- koselig navn! Glad påsk!

    SvarSlett
  5. Hei og takk for kommentar hos meg på bloggen. Så den først nå. Er ikke så ofte innom bloggen, er mest på instagram. Men veldig, særdeles hyggelig med noen ord på bloggen. Så hyggelig at du likte vår 50-tallssofa. Den er gammel og god. Jeg drømmer og om en stram og fin en, men vi nøyer oss med den eldre, litt til. Min lille sønn liker også å bruke den som trampoline - må innrømme at det er litt sjarmerende - befriende - med barn som hopper i sofaen, det fikk jeg aldri lov til. he he. Litt av et bad du viser og for et prosjekt, jeg fikk litt lettere angst her av den edderkoppkjelleren du skrev om, er det noe jeg sliter med å takle her i livet så er det husedderkopper - fy og fy. Bør bli vant til det, for jeg bor i et gammelt hus og jeg jobber på en gammel herregård og et museum. Men den gang ei. Ha fine påskedager og lykke til med renovering av badet. Hilsen Marianne

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelig kommentar. Blir så glad hver gang jeg får kommentar fra deg. Jeg får liksom følelsen at du legger litt "sjel" i den (og slike kommentarer er det jo ikke så veldig ofte man får nå lenger). Kan jo ikke annet en å juble da :)
    Bordet mitt er nesten ferdig pusset i dag.. og jeg har vel tilsammen stått i 5 timer med pussemaskinen. Kan vel trygt si at armene mine dirrer fremdeles. My god! Og jeg har vel endel timer igjen med dette bordet før det er ferdig, men jeg gleder meg allerede.... for bordet er ENDA mer lekkert nå ;).
    Og jeg ser dere pusser opp badet. Kan jo bare bli bedre det her ;). Kjenner jeg skulle adoptert den tiltakslysten til mannen din og gi den i gave til mannen min. Han har en tendens til å sitte å se på med kaffekoppen og en røyk på sidelinja. Det er hans måte til å få meg til å slutte å ta på meg så mange nye oppgaver..... Eh... kommer nok aldri til å slutte med det vettu ;).

    Ønsker deg en fantastisk uke. Klem Madelén

    SvarSlett
  7. Kjære Beate
    Tusen takk for koselig hilsen på bloggen. Stemmer i sammen med Bettums Villa om kommentarer med nedlagt sjel i!!! Alltid veldig koselig med hilsnene dine!!
    Badet som rives var skikkelig rustikt ja! Ser veldig solid ut og som et drømmebad for villmarksfolk!
    Skjønner allikevel at du ønsker en endring og har tanker om noe annet...
    Spraymaling, nei! Det har jeg aldri brukt. Jeg bruker maling og pensel jeg, så takk for ordene om pent utført jobb!
    Jeg har en mengde små lapper med maleprøver jeg har tenkt til å handle inn. Man kan jo handle malingsprøvebokser a`en halv liter til rundt 70 kr. Det gikk opp for meg nylig og betyr storinnhandling! Det er SÅ mange farger jeg har lyst til å småleke litt med på diverse små og store bruktfunn.
    Ja, hyggelig å ha Hege in France her på besøk. Vi hadde det så koselig og du, jeg var en roligere utgave av meg selv enn hva du opplevde, ha,ha. Blir jo så opprømt av nye bekjentskaper!
    Håper du har koset deg litt med værgudenes generøse gave til oss den siste tiden! Ha gode vårdager, kjære deg!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  8. Åjåjåj, for eit stykke arbeid det er her, vart svett av synet :-)
    Kjem til å verta smashing:-)
    Ha ein fin søndag:-)
    Klem Gina

    SvarSlett
  9. Hei Beate!

    Dette var jammen badet sitt det! Iiik!

    Ville bare takke for fine ord du har tatt deg tid til å legge igjen hos meg :)
    Kommentarer er sjelden vare, mye fordi jeg har falt helt av lasset ang. det å kommentere..Skjerpings på meg der altså!
    Husker en gang at du nevnte at psykologen i deg kunne tenkt deg en tur inni hodet mitt for å se hva som foregikk der, sånn kreativ-messig. Det hadde faktisk vært veldig interessant å se hva du hadde funnet ;)

    Igjen, takk for fine ord og en finfin blogg - liker den!

    - Amalie

    SvarSlett
  10. Hei og vel overstått påske....straks 17 mai nå :)
    Tusen takk for kjempego kommentar....ja jeg kom til topps til slutt etter tusenvis av bilder tatt og stylinger ::) Tolmodighet er en dyd :)Jeg tok en råsjanse med fargebruket...for en ser jo ofte at det sort/hvite er veldig i vinden...men så er det det at jeg må bare gjøre ting på min måte....det er som å male malerier ...det bare lager seg selv på en måte :)Ser ut som en koselige hytte dere har......som en hytte skal se ut :):) Ha en riktig fltt dag...klemklem

    SvarSlett