søndag 1. januar 2017

Fra pastelt barnerom til sensuell voksenhule

Voila! Vi har byttet soverom med prinsessa i huset. Hva gjør man ikke for at kidsa skal få mer boltreplass å rote på.
Synes igrunn forandringen ble nokså stor...
Veggene er malt i den mørkeblå fargen "Deco Blue" fra Jotun.
(Hjertens takk til min kjære estetikervenninne Anne, for supert innspill med tanke på fargevalg!).  
Rommet er i utgangspunktet nokså lite, men mørke vegger har skapt mer dybdefølelse og kontrast i rommet - som nå faktisk virker både større og mer luftig. For ikke å snakke om mer COSY! ;-) 
(Og jommen klarte jeg ikke å skvise inn den hauggamle West-Germanikeramikken min i dette  blogginnlegget også gitt...).
En STOR takk går forøvrig til mamma, som nok en gang har sydd ørten puter på løpende bestilling. Er de ikke fiiiine?! Et praktisk klesforheng foran det kaotiske klesskapet mitt har hun også sydd.
Alt i velurstoff kjøpt i metervare hos "Stoff og Stil" i Drammen.
Lampe i messing fra Claes Ohlsson.
Og tilsutt, le grand finale: Før og etterbildet. 
Hentet fra vi var på høyst uformell(!) visning 4 år tilbake... 
Skulle gjerne overtatt skinnfellen som ligger pyntelig dandert på senga. 
Desverre fulgte den ikke med som fast inventar.
Med denne extreme-makeoveren ønsker jeg dere alle et HJERTENS GODT NYTT ÅR!
Her i huset har hele salige julehøytiden gått med til å ligge hot og febersyk i disse omgivelsene.
Jommen godt vi rakk å pusse opp ;-)

3 kommentarer: