lørdag 15. februar 2014

Juhu! Forberedelser til oppussing av bad.

De av dere som titter innom meg med jevne mellomrom husker kanskje at det plutselig begynte å renne vann tvers tvers igjennom gulvet på badet og ned i kjøkkenet vårt for en tid tilbake..... Alle huseieres drøm, not!
Foto: Linda Bergroth
Vel, takket være tidenes mest solide og rause juleave fra mine foreldre i år, kan vi nå endelig totalrenovere hele badet. Gjett om jeg gleder meg til å gyve løs om et par måneder! (Eller rettere sagt, når  m a n n e n  gyver løs, hehe!).
Foto: Linda Bergroth
I mellomtiden er det ikke så rent få valg som skal tas, med tanke på utforming, stil og materialvalg. For tiden saumfarer jeg alt av inspirasjon og gode tips jeg kommer over.  I dette innlegget fikk jeg lyst å vise dere noen kreative og originale bad jeg har kommet over på Pinterest nylig.
Kilde: homebylinn.blogspot.com
Forrige gang vi pusset opp bad ble det nok hakket mer rustikt enn det jeg ser for meg denne gangen. 
Kilde: Pinterest via Feedly.com

Og jommen har jeg ikke fått overtalt husbond til å være med på helsparklede, minimalistiske og malte vegger uten fliser til og med! For ikke å snakke om taket han egenhendig hadde sett for seg å panele... 

Kilde: Pinterest via Anna Purzuczek
Badekaret jeg alltid har drømt om ser desverre ut til å ryke av plassmessige årsaker, - til fordel for stellebord, stellematter, bleiedunker, bleiebøtter, våte parkdresser og utallig babynips...
Foto: Pinterest via vtwonen.nl

Men, det er jo lov å håpe på at den naive minimalismen kan få råde i noen særdeles flyktige øyeblikk. 
Foto: Pinterest, via houseandhome.com
Kilde: Pinterest, via bo-bedre.no
Kilde: pinterest via bubbelsoda.tumblr.com

For de av dere som måtte være interesserte skal jeg holde dere oppdaterte på prosessen underveis. Og du, EN ting kan jeg love; FØR-bildene kommer til å bli like ubetalelige som ETTER-bildene. Believe me. To be continued...!

13 kommentarer:

  1. Slike lekasjer er ikkje noko kjekt nei... Held på med eit evighetsprosjekt på badet her no. Her var det heldigvis ikkje lekasje, men ein hund som gravde hull i belegget. Sidan badet ikkje var heilt slik me ville ha det har me gjort om litt. Noko som fekk ein enkel operasjon med å skifte belegg på eit bad til å bli eit prosjekt som involvere heilt 5 rom.. Pytt sann, det vert fint til slutt;)
    Gler meg til sjå kva fint du finn på:)
    Ha ein fin laurdagskveld :)
    Klem Gina

    SvarSlett
  2. Åh, så spennende! :) Jeg gleder meg til å følge med på prosjektet deres!

    Smil og klem fra Lite hi

    SvarSlett
  3. Det første var lekkert! Fin ide å gjøre om et lekkert teakmøbel til servantskap!

    SvarSlett
  4. Oh, så spennende for dere. Gleder meg til å følge med videre (og samtidig drømme om å pusse opp mitt eget bad en gang i fremtiden). Klem Madelén

    SvarSlett
  5. Så spennende- her var badene pusset opp- helt greie, men jeg har tenkt å male veggene på bad og toalett nede rosa- med tid og stunder. Liker veldig godt armatur i messing- og sånne små hexagonfliser var veldig fint på gulvet..gleder meg til å følge med på veien til bad hos dere- og til å se bilder av hvordan det er nå;)

    SvarSlett
  6. Støtter deg i den ideen med sparkelvegger uten fliser. Me like! Men mange av bildene du viser er ikke minimalistiske. Kanskje du er en ting midt mellom???

    SvarSlett
  7. Ikke lett med bad...hvertfall ikke for oss som ville
    beholde den gamle stilen også der.
    Men vi har panelplater på veggene og historiske
    fliser på gulvet og superfornøyd!
    Veldig lett å rengjøre:) Blir for mye m fliser på veggene syns jeg.

    Gleder meg til å se!

    Klem Lise

    SvarSlett
  8. hei kjære deg
    så herlig å kunne se frem til og planlegge nytt bad.
    det blir sikkert superfint! :)

    tenkte jeg skulle gi et lite råd ang. min og din og mange andre bloggeres praksis med å vise bilder og oppgi kilder. Kan se ut som det ikke holder mål juridisk..
    Mer i siste innlegg på blogge min...

    Beste hilsener fra
    Åpent^hus

    SvarSlett
  9. شركة نقل اثاث بالرياض 0500091013 ارخص شركة نقل عفش – إدارة سعودية
    اذا كنت تريد نقل اثاثك وتريد الحصول على أفضل الطرق والتقنيات في
    تقل الاثاث للحصول على افضل الخدمات فلدى الشركه افضل التقنيات الحديثه
    لتتم عملية نقل الاثاث باسهل وادق الطرق دون ايجاد اية صعوبات
    شركة نقل عفش بالرياض
    وتمتلك العديد من المقومات التي جعلتها تفوز بلقب أفضل شركة نقل أثاث بالرياض، كذلك الخبرة و الكفائة العالية أيضا شركة نقل اثاث بالرياض لا تستخدم الطرق التقليدية القديمة في انزال و رفع الأثاث بل تسخدم افضل الطرق الحديثة و أفضل المعدات التي عن طريقها يمكن نقل الأثاث بشكل سريع و آمن فشركة شركة نقل اثاث بالرياض تتجه الي كل ما هو جديد في عالم نقل الأثاث ، بالإضافة الي أن شركة نقل اثاث بالرياض تتميز بالإنضباط و الإلتزام بالمواعيد لذلك تعد شركة نقل اثاث بالرياض الأفضل و الأول في مجال نقل الأثاث بالرياض ؛ فلقب أفضل شركة نقل أثاث بالرياض حصاد أعوام من الكد و الإجتهاد.
    واهتمام الشركه بتطوير ذاتها دائما من اجل حصول عمالئنا بأحسن الخدمات وشعورهم
    بالراحه كما ان العماله الموجوده جميعها متدربه وخبره سنوات في هذا لمجال
    كما ان الشركة لديها افضل الادوات التي تتخدم في الفك والتركيب
    والتغليف الحديثة المطلوب توافرها في خدمات نقل العفش مع توفير
    كافة اجراءت الحماية الازمة لكل اغراض منزلك اثناء النقل
    وذلك عن طريق وضع خطط محكمة لتحسين عمليه النقل ووصول الاثاث في امان
    فالشركه تعمل دائما من اجل رضاءكم
    تخزين اثاث بالرياض
    تقوم الشركة بتقديم عدة خدمات اثناء نقل الاثاث، منها خدمة تخزين الاثا كما أن العمالة المدربة لدى الشركة تقوم بفك الأثاث لك فلا تحتاج إلى نجار وتكلفة زائدة كما أنها تقوم بتركيبه أيضا، وتعمل على تنظيف الأثاث بعد الفك فيكون نظيف من الغبار والأتربة ولا يكون هناك حاجة في دفع تكاليف شخص يأتي لتنظيف الأثاث فهذا لا يحملك عبء مصاريف إضافية.
    نقل اثاث بالرياض
    [URL=https://elawaeil.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A3%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6-%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A9-%D9%81%D9%84%D8%A8%D9%8A%D9%86%D9%8A%D8%A9/]نقل اثاث بالرياض[/URL]

    SvarSlett