torsdag 9. mai 2013

Magiske blomsterpotter

De som kjenner meg godt vet at jeg ikke er særlig god med potteplanter... Derfor kommer det sjeldent annet enn avskårne blomster inn i Salongen. Nå ser det imidlertid ut til at jeg har slått alt av personlige rekorder! Krydderplantene har snart overlevd i over to uker! Wow!
Godtroende som jeg er, innbiller jeg meg glatt at det er de nye, miljøvennlige og resirkulerbare blomsterpottene fra "Oohh-Lubechliving", som har gjort susen.
 Blomsterpottene er vannfaste og impregnert med latex innvendig. Jeg falt pladask da jeg så de i butikken. Og siden da har det sneket seg inn både en og to utgaver...
 Og, hvis noen skulle være i tvil - JAAA, det er min plante som er avbildet (bittelitt stolt!). Salongverten synes de allerede så litt småslappe ut, men jeg er aldeles ikke enig i den vurderingen. Hæææ?!
 Den hvite keramikkvasen (som viste seg å være alt annet vannfast forleden forresten) er fra Fermliving. (Egner seg vel kanskje best til de knusktørre innskrompa plantene mine den da, hehe! :-)

9 kommentarer:

  1. Hei Beate!
    Godt å høre at vi er flere som ikke har så grønne fingre, he he...
    Jeg må få lov til å være litt uenig med salongverten her. Jeg synes planten din så frisk og fin ut jeg, men skal ikke skryte på meg å være noen plante ekspert akkurat. . Ikke så lenge siden jeg tok livet av en eføy og to kaktuser (!!).. Forsøkte med vann til vann metoden, men livet stod ikke til å redde..
    De ble begravet i en pose og er på vei til Rødmyr. ..
    Nå forsøker jeg meg litt på uteblomster, håper på bedre lykke der.
    God helg til deg!
    Kos deg masse og husk å vanne plantene, hi hi ;)
    Klem Celine

    SvarSlett
  2. Urtene dine så rett og slett delikate ut! :) Jeg vil også klassifisere meg selv som en som ikke har grønne fingre, men i vår har det skjedd noe magisk i vinduskarmen. Urtene jeg kjøpte med fra butikken har overlevd i flere uker, og de overvintrede pelargoniene skyter nye skudd for hver dag som går. Jeg har til og med klart å få noen ranunkelfrø til å spire...

    Nei, det er bare å glede seg over det grønne, og krysse fingrene for at det skal vare riktig lenge..!

    Ha en finfin fredag. :)


    Monja

    SvarSlett
  3. Hei der!
    Enig med du, det må være de fine pottene!! Har aldri sett sånne og nå fikk jeg så lyst på:-))))
    Den hvite vasen har jeg sett på mange ganger i en lokal interiørbutikk som jeg går forbi hver dag...greit å vite at den bare er til knusktørre vekster...;-)))
    Krydderplanter overlever bar såvidt måltidet jeg har kjøpt de inne til her...Så da må jag bare ha sånne potter...
    Fin helg til deg!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  4. Så kule!!! Jeg har også ny rekord på å holde liv i urteplante... Min basilikum har stått i vinduskarmen siden før påske!!! Jeg har hørt at urter helst vil ha vann underifra. Jeg har ingen slike smarte urtekrukker men pakket plastpotta inn i litt tykt gråpapir. Kanskje den alltid er litt våt ibunnen da.??

    God helg!

    Klem

    SvarSlett
  5. Hei Beate
    Så du er en "flowerkiller" du også, det er jeg med! Jeg har IKKE grønne fingre og planter dør som fluer. Ser at det er krydderurten basilikum du har der... Litt pussig for nå har jeg også klart å holde liv i to basilikumplanter på kjøkkenet i noen uker. Jeg er rent overveldet, det må være planten for oss!
    Så var de jo fine disse pottene dine også da... mine står i noen sink-krukker.
    Jeg har alltid sagt at jeg er elendig på blomster og fugler og naturfag er ikke min greie. Gi meg heller et atlas og en historiebok!
    Lykke til videre med plantene! Det er jo så utrolig herlig med friske krydderurter i maten! Glad lørdag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Kjære deg, tuuusen takk for herlig kommentar! Jeg *smiler*
    Det er en hobby og lidenskap til tider, og det betyr mye med litt godord:)
    (Jeg er forresten FORELSKET i stuebildet ditt i headeren.Håper på finaleplass for deg!!)

    SvarSlett
  7. Deilig med flere "fowerkillere", ser Kaspara også er det:) Er imponert over de krydderurtene jeg altså, er det krukkene, skal jeg sannelig kjøpe noen:) De er forresten fine også da:)
    Håper du har fine dager:)
    Trine:)

    SvarSlett
  8. krydderurter er vanskelig å holde liv i- så jeg kan ikke skjønne at du ikke har grønne fingre altså;) Morsomme de pottene, synd at vasen ikke holder på vannet? Ser at grønne planter er på full fart inn i interiørverdene igjen, det frisker jo virkelig opp med litt grønt innendørs synes jeg da;)Utrolig flott stue du har- helt herlig;)

    SvarSlett
  9. HAHA, du er festlig:O)!! Jeg er deinitivt en av de som kverker blomster rett som det er så jeg er imponert over 2 ukers krydderplanten din *hihi*:).

    Og du: GRATULERER så mye som finalist på NIB! Jeg visste du kom til å score høyt din flinking:O)! Har stemt på deg og heier i vei og håper du vinner hele greia:)

    HA en fiiin dag:) KLem fra Iren:O)

    SvarSlett