søndag 13. oktober 2013

Høststemning og fretex-kupp!

 Det er nesten litt flaut å innrømme, men jeg har egentlig aldri har vært særlig fan av høsten. Der andre ser flotte farger, frostdugg og frisk høstluft, blir jeg igrunn selv mest slått av døde blader, bilvinduer som må skrapes og lyden av varmepumpa på høygir.
Men, fordelen med denne årstiden er jo som kjent at vi diller og duller innendørs...  
...og akkurat DET kan jeg jo like! :-)
Salongverten har klippet hekken for siste gang i år og deler av den fikk bli med innendørs som pynt i ballongvasen fra Kremmerhuset.
Ellers er mitt nyeste bruktfunn denne urvakre budalsstolen fra Fretex, som jeg handlet for den nette sum av hele 70 kroner forrige uke. O´ hjerteskatt! Flott hva?
Ønsker deg så gode høstdager som råd er! Jeg akter å slenge meg langflat i denne sofakroken i kveld. 
Høstrig på gjensyn fra Telemark!

10 kommentarer:

  1. Så fint du har det! Fine fargekombinasjonar, eg er svak for brunt og varme fargar. Kjekt med bruktfunn! Greitt å høyre at det er andre enn eg som ikkje likar haust. Mi årstid er våren, haust og vinter gjer meg av og til litt trist. Kos deg i den fine heimen din! Klem

    SvarSlett
  2. Så lekker stue du har. Nydelige farger og herlige detaljer.
    Alltid gøy når en finner lekre brukte skatter.
    Tusen takk for den koselige kommentaren inne hos meg :)

    Fin ny uke til deg!
    - AC

    SvarSlett
  3. Eg digger stova di, den kler hausten og den;) Nydeleg stol og fantastisk koffert!!:)
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Kjempefine bilder med, akkurat, høstfarger, dog innendørs. Du har ei nydelig stue, og stolen du fikk tak i er bare å misunne:)

    SvarSlett
  5. Hei Beate
    Herlig høst-sus over stuen din! Jeg må medgi at jeg liker september og oktober, men så er det jamnt slutt for min del. Da har jeg lyst til å ta et svalestup over til mars/april. Jeg er definitivt ikke noe vintermennesker i det hele tatt.
    Så gøy at du fikk deg budalsstol med armlener. Jeg har søstrene hos meg faktisk. Arvet en haug budalsstoler fra farmor Kaspara som hun hadde på hytta ved sjøen og to (eller er det tre...) har armlener. De er veldig gode å sitte i. Det er for øvrig de uten armlener også, for det er så godt å hvile beina på dette staget under stolsetet.
    Jeg sitter på budalstoler hver eneste dag faktisk. Den gamle kofferten var også helt fantastisk fin også likte jeg så godt bildet med døren hvor en titter inn i den innbydende stuen.
    Kos deg masse langflat i sofaen! Nå er gutta i seng og far i huset og jeg skal se på "Åndenes makt".
    Glad ny uke!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Mmmm, den deilige sofakroken din! Kjempefine toner i gult og brunt, der ser det godt ut å slenge seg ned! :) Er enig med deg om at det er veldig digg å stulle innendørs når høststormen blåser ute - men når sola gnistrer og bladene er et hav av farger mot en knallblå himmel - da er det deilig å være ute også! :)

    SvarSlett
  7. Jeg var heller ikke noe høstmenneske tidligere, slet ganske mye når det ble for lite dagslys. Men så begynte jeg å finne fine ting å fokusere på: plukke sopp, hvor nydelig det er å sitte i sofean med rødvin og tente telys i vinduskarmen. Ferskt lammekjøtt i butikken, fantastiske krabber i sjøen. Det har hjulpet meg veldig.
    Men, det jeg egentlig skulle kommenteret: så gøy å gjøre slike kupp på Fretex! Jeg fant en Variabel Balans-stol for noen år siden. Den ble bare stående å ta opp plass, så i sommer solgte jeg den med 600% fortjeneste... Og den ble solgt billig, for å si det sånn...

    SvarSlett
  8. Budalsstol til en fin pris det må vi kalle et kupp !
    Loppis er vel høstens høydare, ellers så deler jeg dine tanker omkring høsten, det er fint når det er fint vær da.
    Det er så lun og fin stemning inne hos deg :)

    Ha en fin uke
    Janne

    SvarSlett
  9. Jeg liker så godt det varme lyset i bildene dine, som om jeg kjenner energien helt til Stavanger<3 Og jeg er som deg i grunnen når det gjelder høsten, men jeg har likt den til nå...og det er ikke verst! Har du lest om HSP når du studerte psykologi? Bestilte nettopp en bok som heter solstråleboken, og det gledes. Jeg kjenner meg igjen, og det er litt skremmende, men på samme tiden en befrielse:)

    SvarSlett
  10. Åh, så vakkert! :) Ut i fra høstbildene dine kan man ikke se at høsten ikke er DIN årstid. Nydelig!

    Ps. Kjenner igjen den følelsen av å glede seg og GRUE seg til å komme i et magasin. I desember er det vår tur. .. krysser fingrene :)

    Klem fra meg (igjen) *hihi*

    SvarSlett