torsdag 28. august 2014

Et oppussingsprosjekt - usensurert edition!

Jeg elsker å gå på jakt etter gamle møbler. Pusse de opp og gi de et nytt uttrykk. Og folkens, denne gangen har jeg vært heldig. Ekstra heldig! Definitivt mitt største scoop til nå (skjønt, det sier jeg jo hver gang).
Et antikt spisebord fra 1800 tallet har funnet veien inn i stua. En sjelden utgave som det er vanskelig å få tak i, sier de som har greie på det. Jeg var i utgangspunktet innstilt på å lete i måneds - om ikke årevis, for å finne det rette. Lite ante jeg at en rutinetur på helsestasjonen, skulle ende med en stormende forelskelse i kjellerens auksjonshall... 
Noe preget av tidens tann og litt sliten i lakken stakkars. Antakelig derfor ingen andre hadde hevet seg over det før meg. Planen er nå å male det flotte mahognitreverket i hvit høyglans. Så gær´n har jeg altså tenkt å være (noen av dere har allerede forsøkt å forhindre meg fra å begå et slikt galskapens brottsverk mot det nostalgiske bordet. Vel, vent nå å se, sier jeg!).
Det tar uansett sin tid å pusse opp et stort og massivt møbel. Spesielt med små velvillige, om enn noe bestemte "medhjelpere" underveis.
Begrepet multitasking har i alle fall fått en ny dimensjon den siste tiden... 
Og, hvis noen mot formodning skulle lure...
... er det altså SLIK det ser ut hos oss det meste av tida! Det gladeste kaos av leker, klesvask, babyremedier, overflødige møbelprosjekter og maleutstyr i ei eneste smørje. Hverdag og alt annet enn glansbilde altså. Igrunn ganske så ålreit det også. TO BE CONTINUED, - formodentlig i en skinnende hvit og naiv utgave.

8 kommentarer:

  1. Hverdagskaos er fint. 💜
    Bordet kommer til å bli lekkert i hvit høyglans! Vi skriver 2014.

    SvarSlett
  2. For et herlig innlegg - og for et nydelig bord! Skjønner godt at du er fornøyd ;-) Det skal bli spennende å se hvordan det blir i ny prakt. Er helt sikker på at det blir kjempeflott ;-)

    Må si det er en fryd å se det siste bildet ditt ;-) Herlig med litt kaos!

    Ønsker deg en super fredag og en riktig god helg!

    SvarSlett
  3. Synes bordet så utrolig lekkert ut før også, men tror nok at det kommer til å SKINNE av vakkerhet når det er ferdig. Gleder meg til å se!! Klem Madelén

    SvarSlett
  4. synes bordet var lekkert før også- men du fikser sikkert biffen tenker jeg;) Hverdagskaos tror jeg de fleste har- kunne bare vist frem kjellerstuen her som er helt fullstappet og i ekte åttitalls-stil;)

    SvarSlett
  5. Å så spennende, tror det må blir riktig lekkert!! Og multitasking er egentlig veldig gøy, mens det står på. Det jeg ikke er så glad i er ryddingen etterpå :-) Gleder meg til å se ferdig bord :-) Fin blogg du har, jeg har fulgt den en stund :-)

    SvarSlett
  6. Ah, jeg har troen! :D Bordet kommer til å bli såå flott i ny farge. :) Det er morsomt å lese om dine mange kupp! Det trenger ikke å koste en formue å fornye hjemmet sitt!

    Hverdagsrot er helt greit - det skal vises at det bor noen i et hjem, ikke sant? :) KLEM

    SvarSlett
  7. Fine along with your permission allow me to grasp your feed to stay updated with drawing close post. Thank you 1,000,000 and please carry on the gratifying work..Cccam Server

    SvarSlett