onsdag 26. november 2014

Forberedelser til kjøkkenoppussing

Hurra, jippi, tjohoi og tjalabaisen på en gang! Endelig er oppussingen av kjøkkenet vårt rett rundt hjørnet. Og gjett om jeg koser meg glugg ihjel med forberedelsene, selv om kreativiteten på sitt mest intense frarøver meg det meste av nattesøvn for tida (ikke den beste kombo´en med barseltid og ammetåke).
I selveste romjula gyver salongverten løs med brekkjernet, - i velkjent og gira positur. Om ikke akkurat manndommen står for fall, så river det nok likevel litt i hjertet å ikke skulle gjøre absolutt alt selv denne gangen. Imidlertid har vi (heldigvis) tatt til fornuft og innsett at vi verken har tid eller overskudd til å montere og skru det opp selv.
Valget av type kjøkken har heldigvis vært enklere. Fruen fikk jo ha siste ordet og sånt gir jo både lykkefølelse i sjelen og ro i heimen, må vite.
I den grad det går an å bli hodestups forelsket i et møbel, har KVIK´s MANO-kjøkken laget gele hos meg i flerfoldige år allerede. Makan til stilrent, enkelt, sosialt og funksjonelt kjøkken skal en lete lenge etter (og bare for å ha mitt på det tørre folkens, dette innlegget er altså ikke sponset!).
Men, så er det jo noe med det å få til den der personlige og perfekte løsningen da, som kan passe inn hos oss. Er det noe jeg håper og tror kjennetegner hjemmet vår forøvrig, må det være at vi er sosiale og opptatt av gode møter. Vi er glade i å lage mat og vi elsker lange, vitaliserende og gode samtaler. Både som par og sammen med familie og venner. Det ble derfor viktig å lande på noe som både innbyr til og ivaretar nettopp dette.
Kilde: Pinterest. Noen som kan hjelpe meg med mer eksakt referanse?
På den andre siden av kjøkkenøya blir det derfor en høy, romslig og plassbygd sofadel (noe ala den på bildet ovenfor), hvor du i beruselsens hete lett kan la deg velte over på kjøkkenbenken og marinere i alt fra livgivende samtaler til søte fristelser...
… som denne eksempelvis! (Takk kjære, smakte minst like godt som den gjorde seg avfotografert!). Vi gleder oss derfor til å ta fatt på jobben (eller hur, salongverten?) selv om det medfører både avstumpa julefeiring og kjip havregrøt på nyttårsaften.

TO BE CONTINUED! 

2 kommentarer:

  1. Åhhhh, det hørtes superlekkert ut, gleder meg skikkelig til resultat 😘
    Og masse lykke til såklart ❤️
    Klemklem

    SvarSlett
  2. Weeeee! Lekkert.
    Gleder meg til å se herligheten live etter hvert.
    PS: mulig jeg tar med meg kjøleskapet når jeg går.

    SvarSlett