søndag 31. mai 2015

Nyforelska!

Jeg bare visste det. Momentant! Litt bortgjemt i en av Skiens ufortjent anonyme handlegater. Der lå den! Jeg trykket nesa mot det blankpolerte vinduet. Tok et dypt magadrag, mens jeg formelig kjente hvordan pynteputer, teakmøbler, kopper, sofaer og retrotapet traff meg midt i solar pleksus. Det var bare å konstatere - søndagens kalde trilletur med knøttet hadde resultert i en smellheit nyforelskelse. I en interiørbutikk!
Noen knappe uker senere var jeg tilbake. Om mulig, ennå mer gira. Med kamerabaggen på slep og verdens koseligste besøksavtale i boks. Hos Christine og Maren - innehaverne av NORD. 
Og historien bak butikken gjør ikke akkurat fascinasjonen mindre. To barndomsvenninner som "fant sammen igjen i voksen alder". Tok sats. Våget. Kastet seg ut i det - og startet butikken de begge hadde drømt om på hver sin kant. Kult hva? 
Jeg kjenner både psykologen og estetikeren i meg får lyst til å juble av all kraft. Hurra for modige jenter! Hurra for unik stil og personlig touch! Hurra for Skien som ENDELIG har fått seg en interiørbutikk av den sjeldne og annerledes sorten.
At butikken er drevet med passion og estetisk sans gjenspeiler seg i lokalet og utvalget. Her er noe for enhver smak. 
Og jeg lover deg: for en som er vant til å tråle loppemarked og skrotbutikker oppad og i mente, er dette som å komme til en eneste stor interiør-retreat!  O´himmelstund! 
Her er noe for enhver smak. I alle fall MIN smak, hoho! ;-)
Pledd, puter, pynt og pimpa teakmøbler. Kan det bli bedre? 
Jadda, det kan det! For jommeimeg viste det seg at jeg praktisk talt er nabo til ei av de også. Herrlighet. Sånn er det å bo i en småby. Så koselig å danne nye og kreative bekjentskap på en så fin måte. 
Til å bli skikkelig GLAD av! (Akkurat som denne solgule og diggbare retrosofaen forresten…).
Og, for the record folkens: dette innlegget er altså ikke sponset. Bare utslag av en uvanlig stor fascinasjon og entusiasme over en vanvittig koselig nærbutikk. Er du blitt like hekta som meg finner du den i Rådhusgata 2 i Skien, på Facebooksiden deres her eller på instagram under navnet nord.store. 
Skulle vel ikke være noen tvil nå om hvor de neste vertinne, venninne, bursdags - og julegavene bør handles hen vel?

3 kommentarer:

  1. Ahh det så ut som en butikk helt etter min smak! Veldig kjekt med butikker som selger både nytt og brukt :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Ja, her var det lett å drømme seg bort!! Falt for gull lampen... lekker!!
    Håper virkelig du tar meg med til dette fantastiske stedet, den vakre dagen jeg tar meg en tur til Skien på besøk. ;)
    Klem Madelén

    SvarSlett