tirsdag 14. juli 2015

Bubblelampe på kjøkkenet

Det er et ubestridt faktum at jeg er en solid L A M P E F R E A K. En ekstra forkjærlighet har jeg alltid hatt for Bubblelampene til George Nelson. Tidløse, organiske og funksjonelle - med en passelig dose retrolook. Perfect!   
 Endelig har den vegghengte modellen bubble sconce wall flyttet inn på kjøkkenet vårt. Ferden var lang og fødselen trang, men nå henger den omsider over kjøkkenøya - som et solid bevis på tidenes beste samlivskompromiss, spør du meg (ble du nysgjerrig nå, kan du lese mer om akkurat den vittige prosessen HER).
Til info: George Nelson tegnet ikoniske Bubble lamps i 1947 og lampene henger i dag i den faste utstilllingen til Museum of Modern Art i New York. Lampene er håndlaget av vinyl og stålstrenger og gir et varmt og koselig lys, synes jeg. Mine bubblelamper er kjøpt på favorittbutikken Futura Classics.
 (Krukke: Orla Kiely)
 Med dette ønsker jeg deg en fortsatt GOD sommer! Her kommer det uansett til å lyse vidunderlig vakkert i heimen om dagen - så får sola heller komme og gå akkurat som den vil. 

Og forresten - for de som måtte lure på hvordan det gikk med meg i bloggkonkurransen til Norske Interiørblogger for en tid tilbake, vet jeg faktisk ikke selv ennå heller. Ferietider over hele fjøla om dagen formoder jeg. Vi talast vi! 

3 kommentarer:

  1. Kjempefint ble det! Kan man (eller jeg 😄) fortsatt drikke et glass prinsesseaktig Fun light på favorittbenken uten å ødelegge herligheten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha, det spørs, Tina. Godt det ikke er sukker i den safta, så man får alt for lyst til å hoppe og danse i vilden sky i kosekroken om dagen… Men, berusende stråler derimot, det kan du få i bøtter og spann. Kom innom du, så tester vi ut! ;-)

      Slett
  2. كيفية إيجاد تسربات المياه
    هناك تسربات مياه يمكن ملاحظتها والكشف عنها بسهولة وهناك البعض الآخر يحتاج لشركات متخصصة لإيجاد تلك التسريبات وإصلاحها

    في حالات خزانات المياه، يتم التحقق من وجود تسريب عن طريق توصيل صمامات الكشف مباشرة إلى المصفاه.
    في حالات المرحاض يكون الكشف عن طريق إزالة الجزء العلوي من الخزان ومحاولة الاستماع لصوت تسربات مياه ومحاولة تحديد مكان وجودها.
    كشف تسربات المياة عن طريق فحص محبس المياه الموجود داخل منزلك , عادة فى أى منزل يوجد محبس للمياه فى بداية الماسورة وفى نهايتها , كل ما عليك فعله هو تحديد أماكن المحابس والاستماع عن قرب لأى صوت صفير وتحديد إذا كان هناك تسريب أم لا .
    وغالبا ما يتم الكشف عن تسرب أكبر أو مجموعة من التسربات الصغيرة عن طريق عداد المياه الخاص بك.
    شركة تنظيف مكيفات بمكة
    شركة تنظيف خزانات بمكة
    شركة كشف تسربات المياه بمكة
    شركة كشف تسربات المياه بجدة
    شركة تسليك مجاري بجدة

    SvarSlett