lørdag 10. november 2012

Et enormt baderomsprosjekt.


Noen ”DIY" (eller ”Do It Yourself- prosjekter”) er større enn andre. Som det å rive ned og pusse opp et helt bad eksempelvis, - bokstavelig talt fra grunnen av. Min svært så utholdende og energiske ”salongvert” gjorde nettopp det for snart et år siden. Ingen av oss ante den gang hvor ekstremt mye jobb, sand, krefter, møkk og tid det skulle gå med….. (og godt var vel kanskje det!). Men, så ble vi til gjengjeld svært godt fornøyde med resultatet da det hele stod ferdig tilslutt. (Se bilder av prosessen nedenunder). 

ETTER:
FØR:
Vi rakk noen ordentlig gode og etterlengtede spa-runder på det nye glinsende badet, før vi flyttet inn i nytt hus nå i sommer - jommen meg med enda et enormt baderomsprosjekt å ta fatt på. Gisp! Enn så lenge samles det krefter (og ikke minst penger!) til å gyve løs på ny... 

3 kommentarer:

  1. Hei Beate! Tusen takk for hyggelig kommentar inne på bloggen min! Koselig du likte lampeskjermene:)! Og velkommen som fersking i bloggverdenen du òg! Og gud(!!) for et fint bad dere har pusset opp! De flisene elsker jeg og toppen av alt: den koselige gamle kommoden til vasken + den moderne vasken = full klaff og kjepe flott! Jeg elsker kombinasjonen gammelt&nytt og det har dere virkelig fått til her! Jeg prøvde meg med litt blogging i 2010/11 men i starten bodde jeg i en uinterressant hyttelignende leilighet (huseieren nektet meg å male for han bare ELSKET trepanel;) Så pusset vi opp dette lille rekkehuset vårt og da var det bare rot her i lang tid men nå er huset i orden og blogglysten sterkere enn noen gang så vi får heie hverandre frem:)!! Legger meg til som medlem av bloggen din så jeg får se mer av hva du finner på her;)!hilsen iren, driveren av neri kunst:)

    SvarSlett
  2. Hei igjen, Iren! :-) Selv takk for utrolig koselige kommentarer! Er gøy å blogge når andre blir så inspirert og engasjert av det en viser frem. Så bra at du er igang med bloggingen igjen. Måtte småle for meg selv når jeg leste at den forrige huseieren din nektet deg å male fordi han eeeelsket trepanel. Ser det for meg! Virkelig dumt for han. Men, så artig at du nå er i hus hvor du kan bestemme selv og la kreativiteten blomstre. Utrolig gøy! Elsker, som deg, å pusse opp gamle møbler og kombinere de med mer moderne elementer. Badeservanten ovenfor er utslag av nettopp en sånn prosess. Reiste lange veier for å få tak i den gamle skjenken, for å få den til å passe inn på det knøttlille badet vårt. Endel sandpapir og litervis med maling senere, ble den en original vask (om mulig ikke den mest hardføre kanskje men... Alt for skjønnheten, hva?!). Lykke, lykke til med videre blogging! Og tusen takk for tipset om å søke NIB. Har såvidt vært inne på tanken, men i likhet med deg tenkt at det kanskje var litt for tidlig. Vel, nå fikk jeg litt mot til å prøve meg allikevel - muligens ;-) Så, takk for det! God søndagskveld til deg fra meg. Vi blogges - rett og slett!

    SvarSlett
  3. oi det ble en bitteliten forskjell der ja ser jeg! Flott bad har du i allefall fått!!;)

    SvarSlett