torsdag 16. januar 2014

Hvordan bodde du for 10 år siden?

Jeg bodde her! 
I min første selveide leilighet på Kringsjå i Oslo (ikke like god til å ta bilder den gang, så dere for ha meg unnskyldt for den dårlige kvaliteten på disse).
En salig mix av gamle møbler arvet etter min mormor, loppefunn - og en god dose IKEA (omtrent de samme leverandørene jeg har den dag i dag med andre ord, hoho!).
At jeg senere skulle å begynne blogge om interiør var virkelig en veldig fjern tanke den gang. Interesse for møbler, oppussing og kreative prosjekter har jeg imidlertid alltid hatt.
Glammy sengeteppe i gull må vite (teppet har mine foreldre nå lykkelig arvet, mens prismekronen ligger godt nedstøvet i kjelleren).
En smule hekta på rødt, kan man si!
Vinstativ på veggen hørte jo selvsagt med. Noen som kjenner seg igjen?
Det var dét året glassbyggemurstein flyttet inn i enhver bolig med en viss respekt for mote og trender...
Og skulle du være i tvil: selv om man bor i blokk er det slett ikke umulig med rustikke takbjelker. Denne (laget av isopor, - ja du hørte riktig!) ble kjøpt på Maxbo, saget i to ved hjelp av en brødkniv og klasket rett opp i taket med en god dose trelim!
Åh, morgenkaffen på denne verandaen savner jeg altså!
For ikke å snakke om panoramautsikten over Oslo
Spesielt etter at jeg fikk kappet ned disse drogene av noen grantrær som lenge sperret for utsikten (det tok meg riktignok 3 år med styreverv for å få overtalt de andre beboerne, men det var det verdt!). 
Noen andre bloggfrender som tør ta utfordringen og vise frem sine hjem fra 10 år tilbake?

11 kommentarer:

  1. Å - det her var jammen litt nostalgisk på tirsdagkvelden.... Var en veldig koselig plass det også :-)

    SvarSlett
  2. Hei Beate
    Så koselig med Beate-innlegg og for et morsomt innlegg!!! Jeg synes særlig soverommet ditt var nobelt og fint jeg. Så var det så koselig med eplefatet på bordet og fin hvit sofa i stua.
    Ser ut som du hadde fin utsikt og lå fritt og høyt.
    Jeg har veldig lyst til å lage et lignende innlegg, men aner ikke om jeg har bilder som illustrerer interiøret godt nok og ikke er fullt av folk. Hadde ikke for vane å ta interiørbilder før bloggingen startet.
    Men jammen meg skal jeg tråle gamle fotoalbum! Så får vi se.
    God natt og glad morgendag!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Åååå, så gøy! :D
    Håper mange vil bli med!
    Jeg bodde hjemme da (jeg var 16 år for 10 år siden), så er meget usikker på om jeg har bilder...

    SvarSlett
  4. Synes du hadde det riktig å fint der :)ha en go dag :)

    SvarSlett
  5. Morsomt å se..og slik er det vel mange som har det nå også med hvite vegger og noen fargerike detaljer. Så ut til å være en fin leilighet;) Mye som skjer i løpet av ti år- og jeg ser jo at man absolutt var påvirket av det som var populært da. Vi bodde også i en leilighet med glassbyggersten på badet- say no more;) Jeg har faktisk vist bilder for mange år siden- så skal se om jeg kan få dem frem fra glemselen igjen;)

    SvarSlett
  6. Kjempekjekt innlegg! :D

    For 10 år siden var jeg bare 15 år og bodde hjemme hos mor ;) Jeg hadde nok fint lite jeg skulle ha sagt ift. innredningen *hihi*

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  7. Hihi så morsom utfordring ;) og skulle gjerne ha blitt med:) Men vi var på en 3,5 mnd reise i Asia i disse tider for 10 år siden. Når vi kom hjem så leide vi en leilighet sentralt på løkka på 42 kvm, og der fikk vi barn til og med;) det funka som bare det, men kjøpte vår første leilighet i Oslo 6 mnd etterpå:) sprøtt å tenke på ift plassen vi har nå. hadde interesse for interiør da også, men de var mye ikea og arvegods. Tror nesten ikke vi har noen bilder heller...må kikke litt snart. Finfin helg til deg;) klemklem,

    SvarSlett
  8. Haha, så morsomt å se! Glassbyggerstein ja, sukk, jeg ønsket meg det så veldig, men vi kom aldri så langt... Kanskje like greit, hihi! Skal jammen ta et dykk i arkivet jeg også, for ti år siden var vi midt mellom to boliger så litt interiørbilder finnes vel, selv om det ikke akkurat var rom uten personer i jeg pleide å ta bilder av den gangen ;-)

    God ny uke!

    SvarSlett
  9. Hei på deg!

    Jeg så utfordringen din via Ralfefarfar, og synes den er morsom. Liker bloggen din, og stilen din (idag!) godt! Personlig og herlig. Og fikk lyst til å hive meg på utfordringen. Dog hos meg er det for mer enn ti år siden ;-)

    SvarSlett
  10. Fort et morsomt innlegg:-)

    Kjenner meg litt igjen med mange av trendene.
    For ti år siden var jeg kanskje glad i å ha det pent rundt meg, men ikke i den skalaen jeg er i dag. Tror ikke jeg har noen bilder fra jeg var 18 og nyutflyttet :-)

    Ha en fin mandag:-)

    Klem Camilla

    SvarSlett
  11. Hihi herlig innlegg,husker godt når alle skullehaglassbyggestein men det kom aldri hos oss og kanskje like greit,eg har kikka litt i gamle albumetog det er utrulig korleis ein har hatt det oppover Hihi:)
    Ønsker deg ein fin dag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett