lørdag 9. januar 2016

Tegnekrok i stua

Godt nytt år, folkens! Så er det jommen blitt 2016. Håper du har lagt et godt år bak deg - og går det nye året i møte med solide forventninger til livet, med noen nære relasjoner rundt deg å dele det hele med. Hos oss har det vært et superintenst og innholdsrikt år på så mange måter. Det har blitt mindre tid til blogg men mer tid til hjem og familie. En viktig prioritering, samtidig som jeg håper å få litt mer tid til bilder og kreative prosjekter i året som kommer. Kjenner at jeg savner det.
Noe av det smarteste vi gjorde på interiørfronten i 2015 var imidlertid å lage denne tegnekroken i stua til ungene. 
Jeg er opptatt av å lage gode soner i det store allrommet vårt, som kan innby til ulike former for aktivitet. Nå opplever vi stadig at ungene slenger seg ned ved tegnekroken sin og på den hjemmesnekrede daybeden.
Og enkelte frynsegoder følger med har jeg erfart: et nanosekund av et øyeblikk kan salongfrua nå jommen nyte sin Nespresso relativt "uforstyrret", mens de lekreste kunstverk er under sirlig produksjon…
Som dette eksempelvis - med den åpenbare tittelen: "Bestefar med skjegg"... (du kjenner deg igjen hva, pappa?). 
Inventaret er forøvrig virkelig enkle og billige saker. En trehylle fra Søstrene Grene ble pimpet opp med orangefargen "Solsikke"fra Fargeriket. De hvite pinnestolene er et gammelt kupp fra Fretex. 
Daybeden har far i huset snekret selv (den karen der ass! ;-) Putene har mormor sydd og det grafiske teppet fra Røråstweed er en dåpsgave fra en god venninne. 
For ikke å glemme lampeskjermene mine da dere. Veldet av single og overskytende støvsamlere har igjen funnet veien ned fra loftet. Denne gangen i ny drakt med en lysslynge og hylleknekt fra Claes Ohlson. Volia!
Med disse små glimtene herfra ønsker jeg dere alle et hjertens velsigna godt nytt år. Og du, vær raus med deg selv, ta flere sjanser, la hybelkaninene formere seg og gi mer "fis føyken". Det skal jeg.

7 kommentarer:

  1. I love this place! Can I get Your email address?

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you! My e-mailadress is: beate.bauer.bb@gmail.com

      Slett
  2. Du skriver så godt! :) Koselig krok! Rikke

    SvarSlett
  3. Prioritering er viktig:)
    Så smart med en tegnekrok i allrommet til de minste. Det du har gjort med lampeskjermene er virkelig flott, har slike jeg også og nå skal de jammen meg få komme frem i lyset:) Flott daybed og lekre puter.

    Ha en finfin uke:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  4. Herlig rom! :) Og bestefar må jo bli veldig smigret over det fine portrettet!

    SvarSlett
  5. Your blog is very impressive and have the useful information it is really caught my attention.
    ________________
    kristen stewart hot

    SvarSlett