mandag 4. mars 2013

Til alle mine trofaste lesere ...

Oi, så har det skjedd med meg også, gitt! For å si det forsiktig har jeg virkelig blitt innhentet av den o´så velkjente tidsklemma om dagen. Livets "late" dager med mammapermisjon er definitivt over og jobbtilværelsen har for alvor startet opp.

 Forstå meg rett, jeg elsker jobben min, men det er ikke fritt for at jeg allerede savner mine sedvanlige formiddagsrunder til Fretex, bruktbutikken og den lokale "Skrothandleren", hehe. Men, i helgen sendte jeg salongverten og salongspira på dør og stod bokstavelig talt på huet i malespannet fra morra til kveld! (O´ lykkestund for en abstinensfull skapersjel).
Soverommet fikk seg en real makeover og det samme gjorde disse to gamle kommodene fra "Skrot-Tor" også.
Vase fra Fermliving og esker fra Hay. Gammelt teakspeil, handlet av ei retroglad loppedame i Mandal.
Vurderer fremdeles å male skuffene i en lys pastellfarge. Skjønt teak har jo sin egensjarm det også. Kjennes nesten litt kriminelt ut å male hele greia. Om, du skjønner hva jeg mener, hva? Innspill og meninger mottas med takk! Og du, så koselig at du stakk innom meg igjen, forresten! 
God mandagskveld til deg!

18 kommentarer:

  1. Jeg er veldig glad i teak, men hadde nok malt skuffene på den store. Den lille er kul om den er.

    SvarSlett
  2. Så fint med et innlegg fra deg igjen;) Alt til sin tid sier nå jeg.
    Jeg E L S K E R teak og ville ha beholdt den lille som den er, og kanskje den store også.
    Litt mer usikker på den store da men.

    Lider av beslutningsvegring;)

    Lykke til med valget, og ikke minst jobb og hverdagsliv;)

    Herlig uke til deg;)

    -malla-

    SvarSlett
  3. Hei kjære Beate:O)! Så koselig å lese/høre fra deg igjen :O) Tidsklemma er der men kreativ er du uansett og jeg liker veldig godt kommodene dine. Siden du er åpen for innspill om evt full maling av herligheten eller ikke så sier jeg kjør på, full maling og GJERNE pasteller...:)! Klem fra Iren (som også har begynt å kalle seg Neri etter Kaspara kalte meg det en gang her for ikke så lenge siden:O)

    SvarSlett
  4. Hei igjen Beate
    Klart jeg må etterlyse deg når det blir dørjende stille hos deg i uker! Tippet riktig med henhold til årsak ser jeg, men klarsynt er jeg nok ikke, he,he.. skjønt jeg er fascinert av den slags.
    Jeg synes særlig den minste kommoden gjorde seg fantastisk slik den er nå med komboen teak og hvitt. Vasen fra Ferm Living var fantastisk opp på den, utrolig fin vase forøvrig. Artig å lese at du har handlet møblene hos Skrot- Tor, har vært der to-tre ganger og er vi i Skien ville vi klart stikket innom igjen. Det er morsomt å gå på skattejakt i alle rommene og sammensuriumet av gamle ting.
    Før vi fikk unger fartet husbonden og jeg ofte til andre byer enn Sandefjord på lørdagsformiddager. Det ble ofte Skien og Porsgrunn. Vi hadde en yndling brukt/antikk-butikk på Litorget vi alltid måtte til. Der handlet vi det lyse pidestallskapet med glassdør vi har i spisestua og en flott kommode blant annet.
    Når det gjelder kommoede nr. 2, den største hadde jeg kanskje svinget penselen på den men det er vel muligens mer helhet å ha de like om de er i samme rom. Vel, jeg liker jo litt blanding og liv og røre også, så jeg vet ikke helt. Kanskje ville det vært spennende. Kanskje hadde jeg beholdt bare en skuff i teak for å gi en viss samhørighet.
    Vanskelig å si bare ut fra et bilde...
    Skjønner du lengter etter Fretex og kreative sysler til tross for spennende jobb.
    Du skulle ordnet deg slik jeg gjorde vet du! Jeg rakk akkurat å jobbe i tre uker også var det rett ut i ny permisjon.. jeg var høygravid igjen.
    Glade dager til deg, Beate! Veldig flott med et innlegg på bloggen her i dag.
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Der er du ja og velkommen tilbake etter bloggepausen:)
    Skjønner godt du må prioritere annererledes nå når du er i jobb igjen:)
    De kommodene er superfine med maling på seg, skjønner du tviler på maling av skuffene:) Du vet jo dte blir fint med pastellmalte skuffer....også er teaken så fin også:) Har noen jeg også, de er ikke malt....ennå;)
    Lykke til:)
    Trine:)

    SvarSlett
  6. Hei der!
    Så flott det ble med hvite bein og hvit kant rundt! Jeg er veldig glad i teak, men veldig dårlig til å male på den....Men synes det er så fint når andre maler teak....Må visst bare hive meg ut i det!!
    Ha en kjempefin ettermiddag!!
    Siri

    SvarSlett
  7. Jeg var heldig og oppdaga bloggen din mens du var borte – falt pladask for stua di, sjøl om den er langt fra min egen stil. Men det er vel også derfor det er ekstra artig å følge andre… =)
    Ommøblerte i stua for noen uker siden og jeg ser nå hvor jeg fikk inspirasjon til å plassere (den svarte) tv’n ovenpå et mahogni bord, som jeg tidligere har brukt som skrivebord på soverommet. Det ble mye bedre balanse i stua enn med den svarte Malm kommoden fra Ikea - sjøl om den er praktisk til min enorme dvd-samling… =)

    Over til ditt ”dilemma”…
    Jeg er litt enig med Marie her – kanskje du kan gjøre noe med den store kommoden?
    Hvis du er redd for å male over treet, hva med å gjøre noe med håndtakene? Kanskje dekke dem med tape eller garn e.l. i pastellfarger, eller erstatte dem med noen store ”knagger” i forskjellige størrelser (jeg tenker på noe a’ la disse knaggene fra Muuto: http://www.muuto.com/collection/The_Dots_coat_hooks/) Malt i pastellfarger, selvfølgelig! =) Tror dette vil medføre at pastellfargene kommer mer i fokus enn treet, hvis det er den look du er ute etter?
    Eller hva med å bare male f.eks. 2 av skuffene og la resten være som de er…?

    SvarSlett
  8. Kjempeflotte!

    Hadde nok gjort noe mer med den store og latt den litte være som den er.
    Superlekker!

    Siw

    SvarSlett
  9. Hei gode Beate :O)! Så koselig du kaller meg bloggsøster, og ligeså:O)! Vi startet jo begge å blogge når vinteren startet ifjor og du har virkelig sett hva bloggen var og utviklingen videre. Og på samme måte har jeg fulgt deg og føler det er eeekstra koselig med kommentarende fra deg:). Jeg synes du har hatt en spennende blogg med gode bilder fra første stund:O). Så hyggelig du synes bloggen er blitt mer avansert:O). Så gøy du ser en utvikling på bildene mine med det nye kameraet. Takktakk, koooselig:)!! Jeg må si jeg eier ikke tålmodighet til å lese bruksmanualer så jeg kjører "learning by doing" for fullt *hihi*. Men dagslyset nå gjør det MYE lettere å ta bedre bilder. Så stort sett tar jeg bilder med naturlig lys, unngår blitz. Jeg leste nemlig en enkelt setning fra bloggen "med et lekent sinn" at NIB jentene anbefalte oss å ta interiørbilder med innstillingen AV og med ISO 400 (det gjelder speilreflekskamera). Jeg aner verken hva ISO eller AV er *haha* men jeg kjører på med det tipset og det funker som bare det (spesielt når dagslyset hjelper til). Ja, også slår jeg av alle lamper før jeg tar bilder (også et tips fra NIB jentene). Men nå er jo du flink til å ta bilder men nevner det for deg hvis det er noe du skulle hatt nytte av:). Pin up kortet du ser på vasen min er fra farfaren til hun jeg kjøpte de fra. Litt morro;) Koselig du likte pastell stolene våre:) ps: nå så jeg en gang til på kommoden din med vasen på og den er veldig fin som den er. Så skjønner du er usikker. Kanskje du bare skal male den største kommoden? De HAY boksene er jo en fin fargepallett:) Klem fra Iren :O)

    SvarSlett
  10. Se det, der var du igjen. Jeg synes ikke du skal male skuffende i pastellfarger. Fine som de er nå. Når jeg tenker tilbake på tiden med barn og full jobb osv, så skjønner jeg nesten ikke hvordan jeg rakk alt. Men det gikk :-) Blogging var jo ikke oppfunnet den gangen...... D

    SvarSlett
  11. Kjenner til problemet med "tidsklemma"! Sliter med det samme selv for tiden, vil gjerne bruke mer tid på bloggingen enn jeg får til. Men vi får bare ta det når vi har tid! :) Flink du er som har fått malt litt, syns det ble veldig fint! Personlig ville jeg nok også vurdert malte skuffer, men det er jo veldig smak og behag! Fortsatt god helg til deg! Klem fra Kikki

    SvarSlett
  12. Hei

    Takk for hyggelig kommentar hos meg;)
    Fint det ble da du malte det slik!
    Og så likte jeg så godt huska du lagde til (i innlegget under)...!
    Ønsker deg en fin kveld
    klem Tonje

    SvarSlett
  13. Kjempefine kommoder,den store tror jeg kanskje at jeg ville tatt annenhver skuff hvit og teak.Da henger de to kommodene fremdeles sammen......
    Ja tidsklemmen vet jeg alt om ........men det tar tid å venne seg til ny situasjon igjen.....
    fin dag til deg
    klemklem

    SvarSlett
  14. Så fine de ble;)Hvilke omgivelser de skal stå i kan kanskje hjelpe deg å se om de skal males mere, eller få være slik de er nå. Det klesstativet mitt er fra ellos, var ikke klar over at de hadde slike på ikea engang;)

    SvarSlett
  15. De var kule sånn de er nå!! Men...de hadde definitivt blitt kule med pastellfarger også! Enig med damen ovenfor her som sier at det kommer an på hvilke omgivelseer møblene får. Fine var de uansett om du maler eller ikke.

    SvarSlett
  16. INGENTING er så gøy som å få være litt kreativ.. Å skape er ren lykke!! :)
    Så fine møblene ble da! Er utrolig hvor lite som skal til for å skape et helt nytt møbel! :)

    Også må jeg jo få takke for fine ord inne hos meg ♥

    Fin fin helg til deg
    Klemmer og smil fra meg

    SvarSlett
  17. P.s. Helt enig med deg ang. tapeten! Jeg skiftet mening om sofa og alt da jeg fant den, jeg måtte rett og slett begynne planleggingen på nytt slik at tapeten kunne få være med å flytte inn *ler*

    SvarSlett
  18. vakre akkurat slik de er nå
    flott med hvit ramme og original teak
    tror det kommer til å holde seg godt i det lange løp

    nyt av flotte retrofunn

    klem
    Åpent^hus

    SvarSlett